Když se spojí láska k cestování, marketingu a SEO, tak může vzniknout projekt, jako je například infokoutek. Projekt jsem založil na otestování určitých procesů v marketingu, tvorbě webu a v přidružených aktivitách. Jelikož se snažím i aktivně cestovat, tak své znalosti a poznatky aplikuji do článků na tomto webu. Výsledkem mé práce by měl být obsahový web s maximální možnou návštěvností.
Jak to začalo?
Vše bylo spuštěno 19.9.2023 a začátek byl celkem rychlý. Mám totiž s tvorbou webů bohaté zkušenosti, jelikož je tvořím na zakázku pro své klienty. Vymyslel jsem název webu, koupil hosting, doménu, nahrál WordPress na hosting, propároval s databází a instaloval samotný WP. Následně jsem udělal základní nastavení WP a nahrál první článek.
Ohledně toho hostingu, na malé weby bez vyšší návštěvnosti, by vám měl stačit i LowCost, já osobně ale využívám ten NoLimit skrze neomezený prostor na disku a většímu PHP limitu.
Hned poté jsem vygeneroval HTTPS protokol a udělal 301 přesměrování přes .htaccess. Následně jsem založil Google analytics, Search Consoli a z pluginu Rank Math jsem nahrál sitemapy do Console. V poslední řadě jsem nechal ručně zaindexovat článek a základní stránky webu.
První článek, co zde vznikl, je na Budínský hrad, jelikož mi padlo do oka Maďarsko. Nevím proč, prostě nějak intuitivně jsem o Maďarsku začal psát. Na klíčová slova má celkem rozumné hledanosti, je blízko a zároveň mi tam nepřijde tak velká konkurence.
Nyní čekám na zaindexování od Google a připravuji další článek. Prozatím na web neaplikuji jakýkoliv monetizační systém. Netuším, zda to má u Google nějaký vliv, ale nechci v očích Google přijít s novým webem, který hned linkuje na partnerské weby skrze provize.
Jaký obsah zde bude?
Prvně se zaměřím hlavně na články, které budou schopny donést maximální možnou návštěvnost. Nyní cílím hlavně na konečné místa, jako je právě Budínský hrad. Postupně bych se chtěl rozepsat na vícero míst po celém Maďarsku a pak začít cílit na velmi konkurenční fráze, jako je například „Co vidět v Budapešti“ apod.
Zároveň mě napadlo, že bych vedl i slovník pojmů skrze interní prolinkování webu, ale nakonec jsem se rozhodl, že budu psát jen opravdu kvalitní a obsáhlé články, které se budu snažit maximálním možným způsobem optimalizovat.
Web bez autority
Jelikož je tento web a doména nová, tak si myslím, že bude dost těžké se dobře umístit s články na Google bez hromady zpětných odkazů a hromady kvalitního obsahu. Osobně si myslím, že potrvá tak minimálně půl roku, než se dostaví nějaké alespoň trochu rozumné výsledky za předpokladu, že budu pravidelně publikovat.
Kvalita článků a pravidelnost
Pravidelnost bude velkým oříškem. Jelikož mám práce nad hlavu, kde se na mě hrnou klienti ze všech možných stran, tak pro mě bude těžké alokovat několik hodin týdně, abych si sedl a psal články, které mi v okruhu dvou let vydělají krásnou nulu. I tak se pokusím každý týden napsat jeden velmi kvalitní a dlouhý článek na určitou lokalitu.
Kvalita článků bude vysoká, aby byla šance se dobře umístit v SERPU. Články budou obsáhlé, technicky správně popsané a budou odpovídat na dotazy, které lidi hledají. Vše dělám na základě menší klíčové analýzy, kterou si vždy tvořím, když něco píšu. Do článků předám své know-how, které jsem nasbíral za 6 let praxe v oboru, tak jsem reálně zvědavý, jaké budou výsledky.
Články ve stejné kvalitě, které píšu pro své klienty, se totiž umisťují běžně na nulté, první či druhé pozici ve výsledcích vyhledávání na Google. Znám už postupy jak články psát, aby měly takovýto potenciál, jenže tam jde o to, že klienti mají spuštěné PPC, traffic ze sociálních sítí apod, což nepřímo k SEO určitě pomáhá. Zde jde o úplně nový projekt bez sociálních sítí, reklam a dalších signálů. Uvidíme tedy, co se s tímto webem stane.
Cíle projektu
První cíl jsem si stanovil na 10 000 unikátní návštěvnosti za měsíc skrze vyhledávače. V následujících měsících uvidíme, jak to funguje, či nefunguje.
První týden za námi
Dnes je 26.9.2023, což je už týden, co jsem založil infokoutek. Napsal jsem dohromady 8 článků na konkrétní památky v Budapešti, kde poslední článek na web vložím dnes. Musím říci, že Google mě začíná mít asi trochu rád, stránky mi totiž indexuje extrémně rychle. Včera v noci jsem napsal článek, poslal ho do search console, dnes ráno vstanu a článek je již umístěný v SERPU. U jiných projektů mi to trvalo klidně i několik dní.
Update 17.8.2024
Ehm, tak jo. Začátek šel dobře a pak se to nějak na rok zvrtlo, ups. Během tohoto roku se vyskytlo tolik práce a klientů, že na tvorbu obsahu prostě nebyl čas. Na druhou stranu jsem za to rád, jelikož jsem během roku nabral tolik nových zkušeností s vývojem větších webů, že jsem nyní celý Infokoutek od základu přeprogramoval a spouštím ho na novém jádru.
Zároveň přikládám statistiky návstěvnosti v Google Search Consoli po jednom roce nečinnosti. Zde je jasný důkaz, že SEO zraje jako víno, respektive když napíšete kvalitní článek, tak až v postupu času začně přinášet návstěvnost.